• Aktualności
  • Szkoła podstawowa
  • Wiadomości z przedszkola
  • UG Boleszkowice
  • Kuratorium Szczecin

Menu witryny

  • Strona główna
  • Kontakt
  • Kalendarium roku szkolnego 2019 -2020
  • Regulamin korzystania z telefonów
  • Punktowy System Oceniania

Projekt "Twórcza szkoła"

  • Budowanie zespołu

  • Innowacyjne metody prowadzenia zajęć

  • Pracownia Mobilnej Edukacji

  • Sprawozdania

  • Szkolenie w Pobierowie

  • Trening twórczości

  • Twórcza Szkoła - Regulamin

  • Tworzenie autorskich programów

  • Wyjazd do Szklarskiej Poręby

  • Wyjazd studyjny do Radowa Małego

Przedmiotowy System Oceniania

  • Biologia

  • Chemia

  • Geografia

  • Historia

  • Informatyka

  • Język niemiecki

  • Język polski klasy IV-VIII

  • Kształcenie zintegrowane

  • Matematyka 4 - 8

  • Muzyka

  • Plastyka

  • Przyroda

  • Religia

  • Wiedza o społeczeństwie

  • Wychowanie fizyczne - szkoła podstawowa

Nasza Galeria

  • Cecyliada_17

Historia

  • Historia szkoły
  • Patron szkoły

Pechowy piątek

Jolanta Gajewska

Pechowy piątek – nie dla naszych szóstoklasistów

Nasi szóstoklasiści udowodnili, że piątek 13 może być szczęśliwym dniem. Tego właśnie dnia troje uczniów Szkoły Podstawowej w Boleszkowicach wzięło udział w Powiatowym Konkursie Matematycznym w Barlinku. Uczestnicy rozwiązywali zadania matematyczne w dwóch kategoriach: indywidualnej i drużynowej. Nasi uczniowie pokonali wszystkich uczestników w kategorii indywidualnej. Najlepiej z zadaniami poradził sobie Karol Araszczuk, który zajął I miejsce, II miejsce – Bartłomiej Ziomko, a na III miejscu znalazła się Lena Żmuda-Trzebiatowska. W rywalizacji drużynowej zostaliśmy jedynie pokonani przez matematyków ze Szkoły Podstawowej w Karsku i tym samym zajęliśmy II miejsce. Mamy nadzieję, że za rok powtórzymy nasz sukces.

Jolanta Gajewska

b1
b1
b1 b1
b2
b2
b2 b2
b3
b3
b3 b3

Kategoria: Szkoła Podstawowa

Spotkanie DKE

Jolanta Moszkowska

Spotkanie Dyskusyjnego Klubu Edukacyjnego

         29 kwietnia odbyło się kolejne spotkanie Dyskusyjnego Klubu Edukacyjnego w Szkole Podstawowej, które rozpoczęło realizację tematów dotyczących szeroko pojętych granic. W ramach tego spotkania omówiono temat: Moje własne granice, wykorzystując bajki „Ziuzia” i „Ziuzia i coś niezwykłego” oraz dwa filmiki z komentarzem Maliny Prześlugi, autorki tychże bajek. Podczas zajęć poruszony został m.in. temat stereotypów płci oraz pokonywania własnych lęków. Uczniowie z dużym zainteresowaniem wysłuchali tekstów, komentarza p. Maliny oraz żywo dyskutowali na temat granic własnych i innych ludzi.

Prowadzące DKE:
Edyta Hadryś
Ewa Lenartowicz
Jola Moszkowska

dke1
dke1
dke1 dke1
dke2
dke2
dke2 dke2
dke3
dke3
dke3 dke3
dke4
dke4
dke4 dke4
dke5
dke5
dke5 dke5
dke6
dke6
dke6 dke6
dke7
dke7
dke7 dke7

Kategoria: Szkoła Podstawowa

Spotkanie w DKE

Jolanta Moszkowska

SPOTKANIE W DKE

W listopadzie rozpoczęliśmy spotkania w ramach Dyskusyjnego Klubu Edukacyjnego. Rok szkolny 2016/2017 przebiegał będzie pod hasłem „Bajki bez barier”. Działalnością DKE objęliśmy w tym roku również przedszkolaków. Pierwsze zajęcia odbyły się w Gminnym Przedszkolu w Boleszkowicach, w grupie „Tygrysy”. Kolejne spotkanie odbyło się w Szkole Podstawowej, wzięła w nim udział grupa „Świerszcze”, która przy okazji mogła poznać szkołę, do której zawita
w przyszłym roku szkolnym. Na spotkanie listopadowe zaprosiliśmy również klasy I-III Szkoły Podstawowej.
         Pierwszym tematem spotkania było dziecko niewidome. Główna bohaterka bajki pt. „Bursztyn” – Alicja, niewidoma dziewczynka pokazuje dzieciom jak wygląda jej życie i jak można poznawać świat za pomocą innych zmysłów. Bajka jest odpowiednim wstępem do rozmów na temat integracji z ludźmi niewidomymi. Podczas zajęć zostały przedstawione różne przedmioty ułatwiające życie osobom niewidomym.
         Na kolejnych spotkaniach DKE poruszane będą inne rodzaje niepełnosprawności, które są wśród nas.

Ewa Lenartowicz

Edyta Hadryś

Jola Moszkowska

dk1
dk1
dk1 dk1
dk2
dk2
dk2 dk2
dk3
dk3
dk3 dk3
dk4
dk4
dk4 dk4
dk5
dk5
dk5 dk5
dk6
dk6
dk6 dk6
dk7
dk7
dk7 dk7
dk8
dk8
dk8 dk8
dk9
dk9
dk9 dk9
dk10
dk10
dk10 dk10
dk11
dk11
dk11 dk11
dk12
dk12
dk12 dk12
dk13
dk13
dk13 dk13

Kategoria: Szkoła Podstawowa

Śpiewać każdy może - 2016

Łukasz Kozłowski

VIII EDYCJA KONKURSU „ŚPIEWAĆ KAŻDY MOŻE”

16 maja 2016 roku w Miejsko – Gminnym Ośrodku Kultury w Mieszkowicach odbyła się VII edycja konkursu „ŚPIEWAĆ KAŻDY MOŻE”. Uczestnicy prezentowali piosenki z repertuaru Natalii Kukulskiej.

Gminę Boleszkowice i Zespół Szkół w Boleszkowice reprezentowało pięć uczennic: Aleksandra Głębocka –„Cicho ciepło”, Oliwia Sławińska- „Bal moich lalek”, Alicja Tyda – „Puszek okruszek, Zosia Kuźma -„Dłoń” i Wanessa Andrzejewska –„Wierność jest nudna”

Celem konkursu jest rozbudzanie aktywności muzyczno-wokalnej dzieci i młodzieży, prezentacja dorobku artystycznego młodych wokalistów, wzbogacanie doświadczeń artystycznych.

Jury oceniało dobór repertuaru, emisję głosu z dykcją, poczucie rytmu, sposób interpretacji, ogólny wyraz artystyczny.

Wszyscy nasi młodzi artyści zaprezentowali się wspaniale ale trójka z nich została wyróżniona nagrodami.

W kategorii uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych:

I miejsce Oliwia Sławińska

II miejsce Alicja Tyda

W kategorii uczniowie klas I-III gimnazjum:

II miejsce Zosia Kuźma

Wszyscy wykonawcy otrzymali dyplomy uczestnictwa a wyróżnieni statuetki.

Oliwia za pierwsze miejsce została dodatkowo wyróżniona nagrodą rzeczową.

Cała trójka laureatów została zaproszona na występy podczas Mieszkowickich Dni Kultury i Przyjaźni przed gwiazdą wieczoru.

Organizatorom dziękujemy za zaproszenie, a wykonawcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów

Instruktor

Łukasz Kozłowski

ala oliwia
ala oliwia
ala oliwia ala oliwia
alicja
alicja
alicja alicja
instruktorzy
instruktorzy
instruktorzy instruktorzy
jury
jury
jury jury
ola
ola
ola ola
oliwia
oliwia
oliwia oliwia
oliwia2
oliwia2
oliwia2 oliwia2
trofea
trofea
trofea trofea
wanessa
wanessa
wanessa wanessa
zosia
zosia
zosia zosia
zosia2
zosia2
zosia2 zosia2

Kategoria: Szkoła Podstawowa

Czerwony Kapturek

Małgorzata Jażwińska

ROTKÄPPCHEN   TO CZERWONY KAPTUREK

Dnia 19 czerwca dzieci z trzecich i drugiej klasy naszej szkoły podstawowej wystąpiły przed swoimi koleżankami i kolegami w przedstawieniu ,,Rotkäppchen’’.

Teatrzyk ten był odgrywany w języku niemieckim, ale ponieważ wszyscy doskonale znamy tę baśń, kłopotów z jej zrozumieniem raczej nie było, zwłaszcza, że scenki były krótkie, sugestywne a i scenografia nawiązywała do nagłych i jakże dramatycznych zwrotów akcji.

Dzieci z drugiej klasy urozmaiciły słowo mówione piosenkami i tańcem z układem choreograficznym zaproponowanym przez panią Justynę Kozłowską – za co Jej pięknie raz jeszcze dziękujemy.

Bardzo dziękujemy także Rodzicom, którzy zadbali o to, by ich pociechy wystąpiły w baśniowych strojach.

Tego samego dnia wystąpiliśmy także w boleszkowickim przedszkolu.

Występowanie przed publicznością wyraźnie się niektórym spodobało, jeśli ten zapał dotrwa do następnego roku szkolnego może pokusimy się o wystawienie innej baśni.

Małgorzata Jaźwińska

cz1
cz1
cz1 cz1
cz2
cz2
cz2 cz2
cz3
cz3
cz3 cz3
cz4
cz4
cz4 cz4
cz5
cz5
cz5 cz5
cz6
cz6
cz6 cz6

Kategoria: Szkoła Podstawowa

Procedury bezpieczeństwa - COVID-19

Super User
 

Procedury bezpieczeństwa w związku z wystąpieniem   COVID-19

Procedury zapewnienia bezpieczeństwa w Gminnym Przedszkolu w Boleszkowicach

w związku z wystąpieniem COVID-19

 

Na podstawie wytycznych ministra właściwego do spraw zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania ministra rodziny, pracy i polityki społecznej.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa w placówce i ochrony przed rozprzestrzenianiem się   COVID-19   w okresie ograniczonego funkcjonowania przedszkoli i żłobków w naszej placówce obowiązują specjalne Procedury bezpieczeństwa.

1.      Za zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków pobytu w Gminnym Przedszkolu w Boleszkowicach zwanego dalej placówką, odpowiada Dyrektor

2.      W placówce stosuje się wytyczne ministra właściwego do spraw zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego, ministra rodziny, pracy i polityki społecznej oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, umieszczona na stronie internetowej placówki.

3.      Przedszkole pracuje w godzinach od 7.00 do 15.00

4.      Liczba dzieci w jednej grupie przedszkolnej może maksymalnie wynosić 12 osób.

5.      Do przedszkola nie będą wpuszczani: dzieci oraz pracownicy z objawami chorobowymi wskazującymi na infekcję. Po wejściu do budynku każdemu pracownikowi oraz dziecku będzie mierzona temperatura termometrem bezdotykowym. Pomiaru dokonuje wyznaczony przez dyrektora pracownik przedszkola.

6.      W przedszkolu dzieci ani pracownicy nie muszą zakrywać ust i nosa (nie chodzą   
w maseczkach), jeżeli nie jest tak wskazane w przepisach prawa lub wytycznych ministra właściwego do spraw zdrowia bądź Głównego Inspektora Sanitarnego a także                        
w niniejszych Procedurach.

7.      Na czas pracy przedszkola, drzwi wejściowe do budynku przedszkola są zamykane.
 W okresie od 25 maja 2020 roku wejście do placówki będzie tylko od strony Urzędu Gminy

8.      Na tablicy ogłoszeń w korytarzu budynku znajdują się numery telefonów do organu prowadzącego, stacji sanitarno-epidemiologicznej oraz służb medycznych, z którymi należy się skontaktować w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych u osoby znajdującej              się na terenie placówki.

9.      Dyrektor placówki zapewnia:

·         Sprzęt, środki czystości i do dezynfekcji, które zapewnią bezpieczne korzystanie
z pomieszczeń przedszkola, placu zabaw oraz sprzętów i zabawek znajdujących się
w placówce;

·         Płyn do dezynfekcji rąk - przy wejściu do budynku, na korytarzu oraz w miejscu przygotowywania posiłków, a także środki ochrony osobistej, w tym rękawiczki, maseczki ochronne dla pracowników odbierających rzeczy, produkty od dostawców zewnętrznych oraz personelu sprzątającego;

·         Plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych oraz instrukcje dotyczące prawidłowego mycia rąk przy dozownikach z płynem;

·         Pomieszczenie do izolacji osoby, u której stwierdzono objawy chorobowe, zaopatrzone w maseczki i rękawiczki oraz płyn do dezynfekcji rąk (przed wejściem do pomieszczenia);

·         Pełną informację dotyczącą stosowanych metod zapewniania bezpieczeństwa i procedur postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia wszystkim pracownikom jak i rodzicom.

10.  Dyrektor:

·         Nadzoruje prace porządkowe wykonywane przez pracowników przedszkola zgodnie z powierzonymi im obowiązkami;

·         Dba o to, by w salach, w których spędzają czas dzieci nie było zabawek, przedmiotów, których nie da się skutecznie zdezynfekować;

·         Prowadzi komunikację z rodzicami dotyczącą bezpieczeństwa dzieci w placówce;

·         Kontaktuje się z rodzicem/rodzicami/opiekunem prawnym/opiekunami prawnymi – telefonicznie, w przypadku stwierdzenia podejrzenia choroby u ich dziecka;

·         Współpracuje ze służbami sanitarnymi;

·         Instruuje pracowników o sposobie stosowania procedury postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia;

·         Zapewnia taką organizację zajęć, która uniemożliwi stykanie się ze sobą poszczególnych grup dzieci, a dana grupa będzie przebywać w wyznaczonej, stałej sali, zaś grupą będą się opiekowali ci sami opiekunowie;

·         Informuje rodziców o obowiązujących w przedszkolu procedurach postępowania    na wypadek podejrzenia zakażenia za pomocą strony internetowej placówki.

11.  Każdy pracownik placówki zobowiązany jest:

·         Stosować zasady profilaktyki zdrowotnej:

a)      Regularnego mycia rąk przez 20 sekund mydłem i wodą lub środkiem dezynfekującym zgodnie z instrukcją zamieszczoną w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych,

b)      Kasłania, kichania w jednorazową chusteczkę lub wewnętrzną stronę łokcia,

c)      Unikania kontaktu z osobami, które źle się czują;

·         Dezynfekować ręce niezwłocznie po wejściu do budynku placówki;

·         Informować dyrektora lub osobę go zastępującą o wszelkich objawach chorobowych dzieci;

·         Postępować zgodnie z zapisami wprowadzonymi Procedurami bezpieczeństwa;

·         Zachowywać dystans między sobą – minimum 1,5 m.

12.  Pracownik kuchni nie może mieć kontaktu z dziećmi, nauczycielkami, pomocami nauczyciela oraz opiekunkami.

13.  Osoby sprzątające w placówce po każdym dniu myją i/lub dezynfekują:

·         Ciągi komunikacyjne – myją;

·         Poręcze, włączniki światła, klamki, uchwyty, poręcze krzeseł, siedziska i oparcia krzeseł, blaty stołów, z których korzystają dzieci i nauczyciele, drzwi wejściowe do placówki, zabawki, szafki w szatni (powierzchnie płaskie), kurki przy kranach – myją
i dezynfekują;

·         Wietrzą pomieszczenia, w których odbyła się dezynfekcja, tak aby nie narażać dzieci ani innych pracowników na wdychanie oparów;

·         Myją i dezynfekują ręce po każdej czynności związanej ze sprzątaniem, myciem, itd.;

·         Pracują w rękawiczkach.

14.  Nauczycielki, pomoce nauczyciela i opiekunki:

·         Sprawdzają warunki do prowadzenia zajęć – liczba dzieci zgodnie z ustaleniami, objawy chorobowe u dzieci, dostępność środków czystości i inne zgodnie
z przepisami dot. bhp;

·         Myją, dezynfekują zabawki, przedmioty, którymi bawiło się dziecko, jeśli kolejne dziecko będzie korzystało z tego przedmiotu zabawki;

·         Dbają o to, by dzieci regularnie myły ręce w tym po skorzystaniu z toalety, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza;

·         Wietrzą salę, w której odbywają się zajęcia – przynajmniej raz na godzinę, jeśli jest to konieczne także w czasie zajęć;

·         Prowadzą gimnastykę przy otwartych oknach;

·         Dbają o to, by dzieci z jednej grupy nie przebywały w bliskiej odległości z dziećmi z drugiej grupy;

·         Dbają o to, by dzieci w ramach grupy unikały bliskich kontaktów;

·         Nie organizują w jednym pomieszczeniu zajęć, które skupiają większą liczbę dzieci;

·         Ustawiają leżaki do spania/odpoczynku w odstępach co najmniej 2 metrów od siebie;

·         Odpowiadają za dezynfekcję leżaków przeznaczonych do spania, po zakończeniu odpoczynku przez dzieci;

·         Zachowują między sobą w kontaktach odstęp wynoszący co najmniej 1,5 m.

RODZICE/PRAWNI OPIEKUNOWIE

1.      Rodzice/opiekunowie prawni  są zobowiązani do zapoznania się z Procedurami bezpieczeństwa w okresie pandemii covid-19 na terenie Gminnego Przedszkola
w Boleszkowicach udostępnionego na stronie:www.boleszkowice.edu.pl

2.      Rodzice/opiekunowie przekraczający granice państwa lub mający kontakt z takimi osobami zobowiązani są do nieprzyprowadzania dziecka do placówki przez okres 14 dni od zaistniałej sytuacji i zobowiązują się do poinformowania o tym fakcie dyrektora placówki.

3.      Zgłaszają dziecko do udziału w zajęciach w przedszkolu/oddziale przedszkolnym minimum 2 dni robocze przed skorzystaniem z opieki przedszkolnej do godziny 12.00 (telefonicznie lub mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. )

4.      Dostarczają do placówki uzupełnioną Deklarację oraz Oświadczenie rodzica/ opiekuna prawnego stanowiące załącznik nr 1  oraz załącznik nr 2 (do pobrania ze strony szkoły : boleszkowice.edu.pl) – co jest warunkiem przyjęcia dziecka do placówki. Scan oświadczenia i deklaracji przesyła mailem na adres: gboleszkowice@wp.pl lub dostarcza w dniu przyprowadzenia dziecka do placówki pozostawiając dokumenty  w skrzynce umieszczonej przy wejściu do przedszkola lub skrzynce pocztowej.

5.      Stosują się do zaleceń lekarskich, które mogą określić czas nieposyłania dziecka  do instytucji, jeśli wcześniej dziecko chorowało. Po przebytej chorobie rodzic zobligowany jest  do dostarczenia do przedszkola zaświadczenia lekarskiego, potwierdzającego stan zdrowia dziecka, umożliwiający jego ponowne przyjęcie.

6.      W czasie pobytu w przedszkolu nie ma obowiązku noszenia przez dzieci maseczek. Jeśli rodzice/prawni opiekunowie decydują się na posiadanie przez dziecko maseczki jest zobowiązany do przekazania nauczycielowi odpowiednich ich ilości zapakowanych
w woreczku/pudełku opisanych imieniem i nazwiskiem dziecka.

7.      Przestrzegają wytycznych dotyczących nie przynoszenia zabawek i innych niepotrzebnych przedmiotów przez dziecko do placówki.

8.      Regularnie przypominają dziecku o podstawowych zasadach higieny m.in. myciu rąk wodą z mydłem, nie podawaniu ręki na przywitanie, unikaniu częstego dotykania oczu, nosa i ust. Zwracają uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.

9.      Rodzic/opiekun prawny oddaje dziecko pod opiekę wyznaczonemu pracownikowi przed wejściem do placówki – nie wchodzi na teren przedszkola/szkoły. Wejście do placówki sygnalizuje dzwonkiem umieszczonym przy furtce – przedszkole, wejściu – szkoła podstawowa. Rodzice i opiekunowie prawni przyprowadzający i odbierający dzieci do/z placówki są zobowiązani do zachowania dystansu społecznego w odniesieniu do pracowników placówki oraz innych dzieci i ich rodziców wynoszący co najmniej 2 metry.

10.  Są zobowiązani do podania aktualnego numeru telefonu i odbierania telefonów od dyrektora


Przyprowadzanie i odbiór dzieci z przedszkola.


·         Na teren placówki może wejść jednocześnie 2 rodziców z dziećmi.

·         Rodzic/opiekun prawny odprowadza dziecko do szatni danej grupy wiekowej, gdzie po przebraniu dziecko jest sprawnie przekazane pracownikowi.

·         Dziecko nie może wnosić do budynku zabawek ani żadnych przedmiotów.

·         Pracownik dba o to, aby dziecko po wejściu na salę umyło ręce ciepłą wodą i mydłem.

·         Pracownik wyznaczony do „kierowania ruchem” (ilość osób w danym momencie w szatniach) będzie również dokonywał pomiaru i zapisywał temp. ciała dzieci przyprowadzanych do placówki.

·         W przypadku stwierdzenia przez pracownika dyżurującego przy drzwiach wejściowych do placówki, objawów chorobowych u dziecka, pracownik nie pozwala wejść dalej i  informuje dyrektora lub osobę go zastępującą o zaistniałej sytuacji. Dyrektor lub osoba go zastępująca kontaktuje się (telefonicznie) rodzicami /opiekunami dziecka i informuje o konieczności kontaktu z lekarzem oraz prosi o informację zwrotną dotycząca zdrowia dziecka.

·         Odbiór dziecka następuje po podaniu przez rodzica/opiekuna prawnego/osoby upoważnionej imienia i nazwiska dziecka pracownikowi przedszkola przy głównych drzwiach wejściowych do budynku.

·         Opuszczając placówkę dziecko przekazywane jest do rodzica/opiekuna prawnego/osoby upoważnionej przez pracownika przedszkola w szatni danej grupy wiekowej.

·         W przypadku gdy dzieci przebywają na placu zabaw, rodzic/opiekun prawny/osoba prawna, odbiór dziecka odbywa się z placu zabaw.

Żywienie

·         Przedszkole zapewnia wyżywienie dzieciom w czasie ich przebywania na terenie placówki.

·         Posiłki przygotowywane są przy zachowaniu wszelkich niezbędnych środków higieny.

·         Pracownik kuchni:

a)      Dezynfekuje ręce przed każdym wejściem do pomieszczenia, gdzie przygotowywane są posiłki;

b)     Myje ręce:

- przed rozpoczęciem pracy,

- przed kontaktem z żywnością, która jest przeznaczona do bezpośredniego spożycia, ugotowana, upieczona, usmażona,

- po obróbce lub kontakcie z żywnością surową, nieprzetworzoną,

- po zajmowaniu się odpadami/śmieciami,

- po zakończeniu procedur czyszczenia/dezynfekcji,

- po skorzystaniu z toalety,

- po kaszlu, kichaniu, wydmuchaniu nosa,

- po jedzeniu i piciu;

·         Myje ręce zgodnie z instrukcją zamieszczoną w pomieszczeniach sanitarno-higienicznych;

·         Odbierając produkty dostarczane przez osoby z zewnątrz, zakłada rękawiczki oraz maseczkę ochronną;

·         Wyrzuca rękawiczki/myje rękawiczki i wyrzuca wszelkie opakowania, w których zostały dostarczone produkty do worka na śmieci i zamyka go szczelnie; jeśli rozpakowanie produktu w danym momencie nie jest możliwe lub musi on pozostać w opakowaniu, pracownik kuchni myje/dezynfekuje opakowanie;

·         Po zakończonej pracy, dezynfekuje blaty kuchenne oraz inne sprzęty, środkami zapewnionymi przez dyrektora placówki;

·         Myje naczynia, sztućce w zmywarce w temperaturze 60 stopni C przy użyciu detergentów do tego służących/wyparza naczynia i sztućce, którymi były spożywane posiłki.

·         Posiłki dla dzieci odbierane są z kuchni tak, aby pracownik kuchni nie miał kontaktu z pomocami i opiekunkami dzieci.

·         Dzieci posiłki spożywają przy stolikach w swoich salach, a po zjedzeniu pracownicy myją i dezynfekują powierzchnię stołów oraz krzesła (poręcze, oparcia, siedziska), przy których spożywane były posiłki.

·         Posiłki dzieciom podają opiekunki i pomoce.

  

Wyjścia na zewnątrz

 

 

·         Przedszkole nie będzie organizowało wyjść poza teren przedszkola.

·         W przypadku gdy pogoda na to pozwoli, dzieci będą korzystały z placu zabaw.

·         Na placu zabaw może przebywać jednocześnie  jedna grupa.

·         Urządzenia znajdujące się na terenie placu zabaw są dezynfekowane po każdej grupie.

·         Plac zabaw zamknięty jest dla rodziców/opiekunów prawnych/osób upoważnionych do odbioru dzieci i innych osób postronnych.   

 

Procedura postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia COVID-19

 

1.      W przedszkolu wyznaczone zostało pomieszczenie do izolacji osoby, u której stwierdzono objawy chorobowe. Pomieszczenie to zostało zaopatrzone w maseczki, rękawiczki, fartuch ochronny oraz płyn do dezynfekcji rąk.

2.      W przypadku stwierdzenia objawów chorobowych u dziecka (takich jak kaszel, gorączka, duszności, katar), dziecko jest niezwłocznie izolowane od grupy – służy do tego specjalnie przygotowane pomieszczenie.

3.      Pracownik, który zauważył objawy chorobowe, informuje o tym dyrektora lub osobę go zastępującą.

4.      Dyrektor kontaktuje się niezwłocznie – telefonicznie z rodzicem /rodzicami/ opiekunem/ opiekunami dziecka i wzywa do niezwłocznego odbioru dziecka z placówki informując o powodach.

5.      W przypadku ignorowania prośby o odbiór dziecka podejrzanego o zarażenie, Dyrektor ma prawo powiadomić o tym fakcie Policję, Sąd Rodzinny oraz Powiatową Stację Epidemiologiczną.

6.      Wskazana przez dyrektora pracownik kontaktuje się telefonicznie z rodzicami pozostałych dzieci z grupy i informuje o zaistniałej sytuacji.

7.      Dziecko w izolacji przebywa pod opieką pracownika przedszkola, który zachowuje wszelkie środki bezpieczeństwa – przed wejściem i po wyjściu z pomieszczenia dezynfekuje ręce, przed wejściem do pomieszczenia zakłada maseczkę ochronną i rękawiczki.

8.      Rodzice izolowanego dziecka odbierają je z placówki przy głównych drzwiach wejściowych do budynku placówki.

9.      W przypadku wystąpienia u pracownika placówki będącego na stanowisku niepokojących objawów sugerujących zakażenie COVID-19, pracownik niezwłocznie przerywa swoją pracę i informuje dyrektora lub osobę wyznaczoną o podejrzeniu – zachowując stosowny dystans i środki ostrożności, aby nie dochodziło do przenoszenia zakażenia.

10.  Dyrektor lub osoba wyznaczona wstrzymuje przyjmowanie do przedszkola kolejnych dzieci do czasu wymycia i dezynfekcji obszaru, w którym przebywał i poruszał się pracownik.

11.  Dyrektor lub osoba wyznaczona zawiadamia Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną i wprowadza do stosowania na terenie placówki instrukcje i polecenia przez nią wydane.

12.  Obszar, w którym przebywał i poruszał się pracownik z podejrzeniem zakażenia COVID-19 jest niezwłocznie skrupulatnie myty, a powierzchnie dotykowe, takie jak klamki, włączniki światła, poręcze, są dezynfekowane przez osobę do tego wyznaczoną.

13.  Pomieszczenie, które przeznaczone było do izolacji osoby z objawami chorobowymi po opuszczeniu go przez osobę z objawami, jest myte i dezynfekowane są powierzchnie dotykowe.

14.  Dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona sporządza listę osób, z którymi osoba podejrzana o zakażenie miała kontakt, aby w razie potrzeby przekazać ją Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.

15.  Dyrektor na podstawie wytycznych, instrukcji powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej podejmują decyzję odnośnie dalszych działań w przypadku stwierdzenia na terenie placówki zakażenia.

16.  W przypadku uzyskania informacji od rodziców lub pracowników o potwierdzonym zarażeniu wirusem COVID-19 u osoby, która przebywała w ostatnim tygodniu w placówce, Dyrektor niezwłocznie kontaktuje się z powiatową stacją sanitarno-epidemiologiczną celem uzyskania wskazówek, instrukcji do dalszego postępowania.

Przepisy końcowe 

 

1.      Procedury bezpieczeństwa obowiązują w przedszkolu od dnia 25 maja 2020 r. do czasu ich odwołania.

2.      Wszyscy pracownicy przedszkola zobowiązani się do ich stosowania i przestrzegania.


 


Kategoria: Przedszkole

Zapisy do przedszkola w Boleszkowicach

Super User

Dyrektor Zespołu Szkół informuje, że zapisy dzieci do Gminnego Przedszkola w Boleszkowicach trwają do 31 marca 2020 roku. Zapisów dokonuje się na podstawie wypełnionego wniosku o przyjęcie lub kontynuację uczęszczania dziecka.

Wnioski znajdują się na stronie internetowej www.boleszkowice.edu.pl

Wypełniona deklarację należy e-mailowo przesłać na adres szkoły:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Kategoria: Przedszkole

Matematyka jest miarą...

Super User

Matematyka jest miarą wszystkiego.
Arystoteles

Edukacja matematyczna w przedszkolu ma przygotować dzieci do posługiwania się pewnymi pojęciami matematycznymi, do zrozumienia których  dochodzą poprzez samodzielne działanie. E. Gruszczyk-Kolczyńska słusznie zauważyła, że w edukacji matematycznej przedszkolaków najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka. Tylko odpowiednio wyzwolone rozwijają myślenie i wzmacniają odporność, stanowiąc podbudowę do tworzenia pojęć  i rozwijania umiejętności.

Wioletta Fronckiewicz

Karolina Stoparek

m1
m1
m1 m1
m2
m2
m2 m2
m3
m3
m3 m3
m4
m4
m4 m4
m5
m5
m5 m5
m6
m6
m6 m6
m7
m7
m7 m7
m8
m8
m8 m8
m9
m9
m9 m9
m10
m10
m10 m10
m11
m11
m11 m11
m12
m12
m12 m12

Kategoria: Przedszkole

Witaj przedszkole - 2019

Super User

Witaj 19

Kategoria: Przedszkole

Więcej artykułów…

  1. Zapisy do przedszkola
  2. Witaj przedszkole

Strona 6 z 7

  • Start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • nast.
  • Zakończenie

Copyright © 2012 --- Webdesign aus Tirol - All Rights Reserved.
Joomla Templates Joomla 2.5 Templates by pc-didi..

Designed by Webdesign PC-DIDI - SEO Suchmaschinenoptimierung SEO